cd Problemów z odpaleniem -- VAG zero błędów OC 1.9 TDI ALH

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekb
    Ambiente
    • 2007
    • 134

    cd Problemów z odpaleniem -- VAG zero błędów OC 1.9 TDI ALH

    Zamieszczone przez koja86
    dariuspolo, tam wgrywasz tylko nowy soft i po bólu .
    ...nie zawsze czesto upalaja sie elementy wykonawcze koncowek mocy.

    Zamieszczone przez koja86
    Ps . można sterowniki na allegro dostać nowe ,nigdy nie przypisane żadnemu autu za 90 zł .Co powiesz na to? Lepiej kupić nowy w ASO?
    ...jezeli jako laik(???) jestes w stanie stwierdic z opisu na Allegro czy dany modul jest nowy to kupoj, ja nie potrafie.
    Jezeli zeczywiscie moglbym miec nowy i pewny to napewno nie kupowalbym w ASO.
    Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
    Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
  • konos513
    Ambiente
    • 2006
    • 129

    #2
    cd Problemów z odpaleniem -- VAG zero błędów OC 1.9 TDI ALH

    Witajcie,

    znowu to samo co w wątku z zeszłego tygodnia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=11298

    te same objawy tylko zero błędów w VAG-u


    jechałem i stanął na szczęście blisko domu.

    ciekawe czy jak wystygnie to odpali

    idę walczyć może na coś wpadnę próbuje dostać się do ECU i przeczyścić styki może to pomoże.


    czytałem kiedyś wątek o jakiś element w pompie wtryskowej który po rozgrzaniu powodował problemy z odpaleniem

    jak ktoś wpadnie na jeszcze jakiś pomysł oprócz tych w wątku poprzednim to poproszę wracam za 1h i sprawdzę

    z góry dzięki chłopaki
    Rob
    1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
    www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Polac pompe zimna woda i wtedy zobaczyc
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • konos513
        Ambiente
        • 2006
        • 129

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Polac pompe zimna woda i wtedy zobaczyc
        zaraz lecę z wiadrem ;-) dzięki Maicroft za sugestię.
        kompa odłączyłem. zakręciłem dwa razy, ten sam efekt.kręci jak szalony.ale błędów zadnych nie mam co za ku...a wlazła?
        1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
        www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          U Ciebie to chyba gdzies jest zwarcie, bo nie ma mozliwosci zeby w czasie jazdy robila sie choinka na szafie. Wtedy tez w grupie 17 powinny wyskoczyc jakies bledy, jakby to cos z samym licznikiem bylo. A co dokladnie sie zaswieca.

          Klapka gaszaca dziala, nie zacina sie. Zawor od gaszenia auta dziala - chyba N109??
          Elektrozawor na pompie paliwa jest sprawny. :?:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • konos513
            Ambiente
            • 2006
            • 129

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            U Ciebie to chyba gdzies jest zwarcie, bo nie ma mozliwosci zeby w czasie jazdy robila sie choinka na szafie. Wtedy tez w grupie 17 powinny wyskoczyc jakies bledy, jakby to cos z samym licznikiem bylo. A co dokladnie sie zaswieca.
            co do choinki źle się wyraziłem, miałem namyśli taki efekt jaki występuje na zegarach w przypadku kiedy jedziemy i gaśnie a zapłon jest włączony czyli świeciły się olej, ładowanie i coś tam

            co do grupy 17 masz rację po kilku próbach wszedłem w zakładkę [instrumenty] grupa 17 i okazało się, że ma dwa błędy:
            01314 - Engine Control Module błąd z komunikacją ECU. Ale co to może znaczyć nie wiem.

            01316- to nie wiem co oznacza, szukam dalej

            Zamieszczone przez Maicroft
            Klapka gaszaca dziala, nie zacina sie. Zawor od gaszenia auta dziala - chyba N109??
            Elektrozawor na pompie paliwa jest sprawny. :?:
            Klapka chodzi bez problemu zawór N109 hula zrobiłem testy VAG-iem odzywał się, zawór na pompie też odzywa się po załączeniu zapłonu.Co do chłodzenia pompy wtryskowej wodą nie poskutkowało-z czego się ucieszyłem :-)
            1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
            www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

            Komentarz

            • pantol
              Elegance
              • 2004
              • 754

              #7
              Miałem kiedyś podobny problem. Auto kręciło, ale tak jakoś szybciej, jakby niemalże sam rozrusznik. Problemem był brak kompresji (powietrza) spowodowany zamknieciem zaworu EGR - zacinała się ta część zaworu która odpowiada za gaszenie auta. Wystarczyło pomóc siłownikowi żeby zawór odpuścił i auto paliło od kopa.

              Niestety w moim ALH też mam błąd braku komunikacji z ECU (zresztą chyba już do tego dotarłeś). Niestety błąd ten jest na razie nie rozgryziony
              Jarek "Vinci"

              Komentarz

              • konos513
                Ambiente
                • 2006
                • 129

                #8
                Zamieszczone przez pantol
                Miałem kiedyś podobny problem. Auto kręciło, ale tak jakoś szybciej, jakby niemalże sam rozrusznik. Problemem był brak kompresji (powietrza) spowodowany zamknieciem zaworu EGR - zacinała się ta część zaworu która odpowiada za gaszenie auta. Wystarczyło pomóc siłownikowi żeby zawór odpuścił i auto paliło od kopa.

                Niestety w moim ALH też mam błąd braku komunikacji z ECU (zresztą chyba już do tego dotarłeś). Niestety błąd ten jest na razie nie rozgryziony
                Zawór EGR to chyba nie jest bo po zgaszeniu autka ruszałem siłownikiem i nie chciała zagadać.A po wykasowaniu błędów: 01314 i 01316 zakręciłem trochę dłużej niż zwykle jakieś 2,5 obrotu wału ( na oko) i odpalił. Potem kilka razy próbowałem zapalał z połowy obrotu.

                A jak rozwiązałeś problem z zacinaniem zaworu EGR?
                1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                Komentarz

                • pantol
                  Elegance
                  • 2004
                  • 754

                  #9
                  Zamieszczone przez konos513
                  A jak rozwiązałeś problem z zacinaniem zaworu EGR?
                  Wymiana na gwarancji. Bestia szybko padła :/
                  Podobno czasami da się to czyścić.
                  Jarek "Vinci"

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    01316 - ABS Control Module
                    49-10 - No Communications - Intermittent


                    Nie wiem co to ma wspolnego i do tego wlasnie wyskakuje w grupie 17 a nie w ukladzie ABS

                    01314 Mowiles cos kiedys o przeladowaniu. Podobno bywa tak, ze taki blad oznacza problemy z komunikacja chyba ECU z czujnikiem cisnienia doladowania. Dlatego auto przechodzi w tryb awaryjny. W samym sterowniku silnika nie ma zadnych bledow?? Sprawdzales moze kiedys jakie wartosci podaje ten czujnik, w sumie mozesz nawet na wylaczonym silniku sprawdzic, powinno wyskoczyc cisnienie atmosferyczne ~0,995bar
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • konos513
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 129

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      01316 - ABS Control Module
                      49-10 - No Communications - Intermittent


                      Nie wiem co to ma wspolnego i do tego wlasnie wyskakuje w grupie 17 a nie w ukladzie ABS

                      01314 Mowiles cos kiedys o przeladowaniu. Podobno bywa tak, ze taki blad oznacza problemy z komunikacja chyba ECU z czujnikiem cisnienia doladowania. Dlatego auto przechodzi w tryb awaryjny. W samym sterowniku silnika nie ma zadnych bledow?? Sprawdzales moze kiedys jakie wartosci podaje ten czujnik, w sumie mozesz nawet na wylaczonym silniku sprawdzic, powinno wyskoczyc cisnienie atmosferyczne ~0,995bar
                      teraz nie chcę mi się złazić do garażu jutro to sprawdzę ale czy to może wywoływać taki skutek, że autko po prostu gaśnie i nie ma mowy o odpaleniu. Cyba zacznę wozić kompa w autku ;-) .Jedyny problem to wyszkolenie żony (obsługa VAG) bo ona również jeździ Octavką
                      1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                      www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                      Komentarz

                      • dariuspolo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1168

                        #12
                        Takie cos znalazlem w necie:


                        01316 Bosch ESP v5.3
                        Bremsensteuergerät Regeldifferenz

                        Eine Regelung des ESP dauerte länger als fünf Sekunden.
                        -jakas samoregulacja ESP trwa dluzej niz 5sekund :?:

                        Leitungsunterbrechung oder Kurzschluß ABS-STG defekt
                        -przerwnie komunikacji albo zwarcie modul ABS uszkodzony



                        01314 Bosch ESP v5.3
                        Motorsteuergerät Regeldifferenz

                        Das Motorsteuergerät ist nicht in der Lage das Motormoment zu reduzieren.
                        - Modul sterujacy nie jest w stanie zredukowac momentu obrotowego


                        prawdopodobnie problem z N109, czesto zdaza sie mikrorysa na lucie i wtedy raz dziala a raz nie( przeciez to tylko przekaznik nic drogiego kup i spruboj)


                        Darek

                        [ Dodano: Sro 01 Sie, 07 06:49 ]
                        ...w twoim starym poscie:


                        tez juz DUZO wskazywalo na N109 :!:

                        [ Dodano: Sro 01 Sie, 07 07:34 ]
                        Zamieszczone przez konos513
                        Klapka chodzi bez problemu zawór N109 hula zrobiłem testy VAG-iem odzywał się,
                        ...ze sie odzywa to jeszcze nic nie znaczy, N109 to przekaznik nie zawor!
                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                        Zuzycie paliwa

                        Komentarz

                        • konos513
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 129

                          #13
                          Zamieszczone przez dariuspolo
                          Takie cos znalazlem w necie:


                          01316
                          - jakas samoregulacja ESP trwa dluzej niz 5sekund :?:
                          - przerwnie komunikacji albo zwarcie modul ABS uszkodzony



                          01314 Bosch ESP v5.3
                          - Modul sterujacy nie jest w stanie zredukowac momentu obrotowego


                          prawdopodobnie problem z N109, czesto zdaza sie mikrorysa na lucie i wtedy raz dziala a raz nie( przeciez to tylko przekaźnik nic drogiego kup i spruboj)


                          Darek


                          dzięki Darku za opis

                          dla pewność,i mówisz o takim przekaźniku, tak:




                          fotka przekaźnika

                          znalazłem taki opis błędu związanego z przekaźnikiem N109
                          01237-Zawór odcinania dopływu paliwa - N109 rozumiem, że te powyższe również mogą być z nim związane. Pytam ponieważ w czasie problemów z zapaleniem poluzowałem górne nakrętki wtrysków i ropa tamtędy leciała.

                          Z drugiej strony zastanawiające jest to, że wykasowanie błędów z ECU od razu odblokowuje odpalanie. Jedyne wytłumaczenie to to, że N109 wywołuje w danej chwili błąd a potem jest on pamiętany przez kompa--trochę dziwne.

                          zna ktoś nr. katalogowy tego przekaźnika, dzwoniłem do sklepu skody i Pan to chyba tylko klepać w klawiaturę potrafi bo na hasło przekaźnik N109 padła odpowiedź: "nr. katalogowy" i w ogóle nie chciał gadać.
                          Anty reklama: sklep na Świętokrzyskiej 18A W-wa bardzo nieprzyjemny Pan, nie polecam

                          Pozdrawiam
                          Robert
                          1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                          www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #14
                            ...dokladnie ten, numeru nieznam,
                            ale NAWET w ASO wiedza o co chodzi jak sie powie N109.

                            Pozostale bledy moga wynikac z zaduszenia auta przez N109.

                            Darek
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            • konos513
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 129

                              #15
                              Zamieszczone przez dariuspolo
                              ...dokladnie ten, numeru nieznam,
                              ale NAWET w ASO wiedza o co chodzi jak sie powie N109.

                              Pozostale bledy moga wynikac z zaduszenia auta przez N109.

                              Darek
                              nr katalogowy N109 to: 1j0906381 a koszt to 30-42 pln zależy od aso. Niestety nie mieli dzisiaj na miejscu.

                              Wróciłem do domu podłączyłem kompa zero błędów. Na chodzącym silniku wyjąłem przekaźnik N109, autko zdechło. Kręcę, objawy jak wtedy gdy mi stanął. Włożyłem N109 na miejsce, kręcę zagadał bez problemu. Czytam błędy, znalazł w grupie [17 instrumenty] błąd 01314. I to jest dziwne, że przedtem z tym 01314 i 01316 gadać nie chciał a teraz bez wykasowania hula.

                              czujnik ciśnienia doładowania sprawdziłem, na postoju wskazuje ciś. atm. więc jest Ok

                              coraz głupszy sie robie a w Niedzielę mam w górki lecieć.

                              udało mi się dostać przekaźnik (nie orginał, bo nie mieli) kupiłem jakiś niemiecki za 19. Autko po wymianie pali, zobaczymy czy to cos zmieni

                              wątek uważam za zamknięty, wymiana przekażnika N109 załatwiła sprawę zrobiłem juz ponad 2,5 tys km i obiaw się nie pojawił. Mogę kompa wyjąć z bagażnika.

                              wpis:
                              08.09.2007
                              wątek można odświerzyć

                              problem się powtórzył autko zgasło i nic. Ściągnąłem do domu VAG do roboty błąd 01314 wykasowałem i dupa. Postał 2 dni pokręciłem około 15-20s (wiem tak się nie robi- puściły mi nerwy) i zapalił teraz pali bez problemu. Ciekawe jak długo. Przejrzałem wszzystkie wytyczki i są ok.
                              1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                              www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                              Komentarz

                              • markom
                                Drive
                                • 2007
                                • 93

                                #16
                                Który to jest ten przekaźnik N109???
                                Lichy

                                Komentarz

                                • konos513
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 129

                                  #17
                                  Zamieszczone przez markom
                                  Który to jest ten przekaźnik N109???
                                  jest to ten przekaźnik, który załącza zawór na pompie wtryskowej.

                                  LOKALIZACJA: pod kierownica po lewo
                                  1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                                  www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                                  Komentarz

                                  Pracuję...